/Files/images/00/i-14.jpg

Тема: Ліплення. Композиція «Будиночок равлика».

Конспект уроку трудового навчання, 1 клас

Мета: ознайомити з правилами і прийомами роботи з пластиліном — розм’якшуванням пластилінової палички, розкачуванням,

розмазуванням, витягуванням, обрізуванням стеками, примазуванням тощо; розвивати увагу, фантазію; прищеплювати любов до

прекрасного; виховувати акуратність, старанність.

Обладнання: таблиці, малюнки із зображенням равликів, зразки

готових виробів із пластиліну, стеки, пластилін.

ХІД УРОКУ

I. Організаційна частина

II. Ознайомлення з темою і завданнями уроку

III. Робота над темою уроку

1. Вступна бесіда.

— Діти, погляньте, будь ласка, ось на цей малюнок, який приніс

Олівець. Що на ньому зображено? (Лялька) Опишіть її зовнішній вигляд. Скажіть, якого кольору у неї волосся та очі.

— У що одягнена лялька? Якого кольору у неї плаття?

— Отже, на малюнку ми бачимо ляльку лише спереду. Чому ми не можемо бачити, яка лялька збоку або ззаду? Як ви думаєте, що потрібно зробити для того, щоб побачити ляльку з різних боків?

— Правильно, її можна зліпити з пластиліну і розглянути з усіх боків.

— Отже, не тільки ляльку, але й інші вироби можна зліпити з пластиліну чи глини або вирізати з дерева.

Пригадайте казку, у якій із деревинки вирізали маленького довгоносого хлопчика.

2. Словникова робота.

Скульптура — вид образотворчого мистецтва, характерною особливістю якого є форма, об’єм. Людей, які виробляють скульптури, називають скульпторами. Матеріалом для скульптури може бути метал, глина, каміння, дерево, гіпс та ін.

3. Продовження бесіди.

— Основний інструмент в роботі скульптора — рука, яка має бути

чутливою, як у піаніста, і міцною, як у каменяра! Адже скульптор робить скульптуру не тільки з м’яких матеріалів — пластиліну чи

глини, а й із твердих — граніту та мармуру, а ще з дерева та

металу. Тож без серйозних робочих інструментів — таких, як

молоток, зубило, різець, ніж, тощо — скульптору не обійтись. А

перш ніж виліплювати, вирізьблювати чи висікати, скульптор

зазвичай малює майбутню скульптуру олівцем на папері, а

пензлем і фарбами іноді підфарбовує готову роботу.

4. Перегляд ілюстрацій із зображенням різних скульптур.

5. Продовження бесіди.

— А зараз ви станете маленькими скульпторами-початківцями.

Відгадавши загадки, ви дізнаєтесь, кого ми ліпитимемо на уроці.

6. Відгадування загадок.

Що це за будинок

Ходить без доріжки,

Схожий він на колобок,

А під дахом — ріжки? (Равлик)

***

Хто повільно так повзе —

На собі свій дім везе? (Равлик)

7. Перегляд слайдів «Равлики у природі»

8. Продовження бесіди.

— Чи доводилося вам спостерігати за цією дивною маленькою

тваринкою, яка має власний будиночок? Опишіть її. (Діти діляться своїми враженнями.)

9. Перегляд демонстраційного матеріалу.

10. Послідовне виконання виробу вчителем.

— Роздивіться равлика на малюнках та спробуйте його зліпити.

Домівка равлика має спіралеподібну будову. Тому приготуйте для нього довгий джгутик, що плавно потовщується з одного кінця до другого. Починаючи з тоненького кінця, скрутіть джгутик подібно

до спіралі. Трохи притискайте та примазуйте кільця джгутиків

одне до одного.

Можете виліпити і самого равлика, що висунувся із будиночка. Для його тільця також скатайте невеличкий джгутик. Добре, якщо у

середині джгутика буде дротинка. Це допоможе равлику міцно

з’єднатися із своїм будиночком. У цьому місці, де він виповзає з

домівки, трохи розплющіть кільце. Для ріжок равлика, які у нього мов «антенки», теж можна використати дротинки. Під час ліплення допомагайте собі стеками, особливо в процесі обробки невеликих частин, наприклад, мордочки з ротиком та очками.

IV. Практична діяльність учнів

V. Закріплення вивченого матеріалу

• Як називаються об’ємні вироби, зліплені із пластиліну, глини?

• Як називають тих людей, які ці вироби роблять?

• Які матеріали використовують скульптори у своїх виробах?

VI. Підсумок уроку. Перегляд і демонстрування дитячих виробів

Тема. Ліплення з пластиліну звірят.

Конспект уроку трудового навчання, 1 клас

Мета: удосконалювати навички роботи з пластиліном, уміння

визначати форму і пластику окремих частин тіла тварин і

відтворювати їхні образи в ліпленні; розвивати образне мислення, уяву, фантазію, гнучкість та вправність руки.

Обладнання: таблиці із зображенням та послідовністю ліплення

тварин; ілюстрації, іграшкові тварини.

ХІД УРОКУ.

I. Організаційна частина

1. Бесіда.

— Діти, сьогодні ми проведемо уявну

екскурсію до зоопарку та

познайомимося із його мешканцями.

2. Відгадування загадок.

Колобка я з’їла, до вовчика в хату сіла,

Вовкові — сестричка, а звуть мене… (лисичка).

***

Хижий звір у хащах спить. Як зареве, як заричить!

Листя осипається з дерев. Хто ж це? Відгадали?… (Лев)

***

Я шукаю мед, малину, рибку сам собі ловлю,

Влітку й миті не спочину, а зайде зима, то сплю. (Ведмідь)

***

Така велика, довгонога і більша за найбільшу шафу,

Така розумна і красива у зоопарку є… (жирафа).

3. Гра «Підбери малюнок до відгадки».

II. Повідомлення теми і мети уроку

III. Робота над темою уроку

1. Бесіда.

— Діти, ви бували у зоопарку, бачили звірів, які живуть у ньому.

Дехто з вас бачив тварин у цирку, в кінофільмах, на кольорових

фотографіях та ілюстраціях. Вдома ви граєтесь з іграшковими

тваринами. Саме іграшки, які ви принесли сьогодні на урок,

допоможуть вам виліпити з пластиліну улюблену тварину.

Розглянемо наприклад, форму іграшкової лисиці. У неї маленька

голова, загострена до носа, тулуб видовженої форми, довгий хвіст, короткі тонкі лапки.

Гостроносенька, хвостата

Ця тваринка рудувата.

Хутро в неї гарне, пишне,

Особливо хвіст розкішний!

На зайців вона полює,

Бідолашних нюхом чує!

Мишу й птаха може з’їсти,

Може і в курник залізти!

Полюбляє і рослини:

Ягоди, плоди, насіння.

Взимку їй також не спиться,

Азовуть її… (лисиця).

(В. Бутрім)

• А яка лисичка за характером? Які риси її характеру лягли в

основу багатьох народних та літературних казок? Назвіть відомі вам казки про лисичку-сестричку.

• Перед роботою пропоную вам завдання на кмітливість про звірів-хижаків.

ХТО НЕ ЗВІР?

Все це хижаки: лисиця,

Вовк, їжак, а ще й куниця,

І сова, і також тхір.

Серед них один — не звір.

(Сова — це птах)

2. Перегляд демонстраційного матеріалу. Слайди.

Обговорення особливостей будови тіла різних тварин.

3. Послідовність ліплення вчителем й учнями лисички (колективна робота).

— Для ліплення лисички потрібно поділити пластилін на чотири частини. З найбільшого шматочка зліпити тулуб. Із другого — голову, витягнувши мордочку і зробивши вуха. Третю частину поділити на чотири однакових шматочки — це будуть лапи. З останнього шматочка пластиліну зліпіть хвіст. Частини з’єднайте. Так само можна виліпити й іншу тваринку. Можна виліпити тваринку за своїм самостійним задумом.

IV. Самостійна робота учнів

V. Підсумок уроку

VI. Перегляд та виставка дитячих робіт

Кiлькiсть переглядiв: 66

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.