/Files/images/1/1538126634_suh.jpg

Велике серце, що горить любов’ю

Для тих маленьких щирих оченят…

В. Сухомлинський


Під гаслом Василя Сухомлинського активно розпочався щорічний Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек у Навчально –виховному комплексі « Марганецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 – дошкільний навчальний заклад».

На проведення заходів Щорічно використовувалася рекомендована тематика. У 2018 році місячник присвячено видатному українському педагогу- гумансту, вченому зі світовим ім’ям В.О. Сухомлинському з нагоди 100 – річчя від дня його народження.

Шкільна бібліотека взяла найактивнішу участь у відзначенні визначної дати та намагалася підтримати гасло : «Шкільна бібліотека центр творчого розвитку дитини»

/Files/images/000/IMG_20181008_123043.jpg

/Files/images/000/IMG_20181009_101746.jpg

/Files/images/000/IMG_20181009_102041.jpg

/Files/images/000/IMG_20181011_100601.jpg

/Files/images/000/IMG_20181012_095205.jpg

Бібліотекар НВК №5 займається розвитком творчого потенціалу у дитини на уроках трудового навчання, так, як є вчителем цієї школи, то особистою радістю стало поєднання цих двох напрямків роботи в єдине ціле.

На базі бібліотеки керівництвом організовано гурток «Креативне рукоділля», який відкриває двері своїм читачам і маленьким майстрам тричі на тиждень. Дуже різноманітними є заняття маленьких фантазерів та винахідників.

Проблема творчого розвитку та соціалізації особистості особлива в сучасному світі, тому. Саме цій меті підпорядкована діяльність закладів, які мають за мету творчо розвивати обдаровану особистість та надати їй можливість проявити свої нахили і здібності.

В.О.Сухомлинський приділяв велику увагу творчому розвитку кожної дитини, спираючись на загальнолюдські громадянські цінності, дбав про забезпечення фізичного, морально – духовного, культурного формування особистості, виховання соціально зрілого громадянина країни.

Відхилившись від цих методів виховання ми лише втрачали час, та все рівно повернулися до реалізації основних пріорітетів виховання, а саме: надання допомоги та спрямування напрямку на реалізацію учня, як творчу, успішну, всебічно розвинену особистість. Бібліотека має за мету створення та розбудову умов для розвитку такої людини,її духовного зростання та творчої самореалізації засобами книги. Таким чином постійно потрібно оновлювати. Вдосконалювати і доповнювати старі методи впливу на формування покоління, яке здатне вчитися протягом усього життя, продуктивно розвязувати проблеми сучасності, розвивати цінності громадянського суспільства.

Враховуючи рекомендації для здійснення поставленої мети було розплановано заходи, які на нашу думку внесуть оновлені погляди на роботу бібліотеки. Традиційною була книжкова виставка присвячена 100-річчю від дня народження В.О.Сухомлинського. Виставка розмістилася на другому поверсі школи, тому була доступною кожному бажаючому доторкнутися поглядом і серцем до визначної події.

Для учнів 6 класу була створена оглядова літературна подорож «Казки, що навчають». Заздалегідь дібрані твори митця, саме для цієї вікової категорії учнів, було представлено на розсуд та обговорення в тісному колі. Діти висловлювали свої думки, стосовно тієї чи іншої події, робили коментарі та зауваження. Надалі, невеличке, але змістовне повідомлення про непросту біографію учителя, письменника, мислителя, філософа, вихователя і просто дуже добру чуйну людину з великим серцем.

Учні 7-го класу були ознайомлені з життям та деякими творами Сухомлинського. Це було літературне засідання « Серце віддаю дітям».

«Оповідання, немов притчі» - у нашій школі викладається курс «Християнська етика». Учням було запропоновано пригадати деякі притчі Христа і прослухати оповідання Сухомлинського. Виявилося,що притчі та оповідання дуже схожі : по об’єму вони короткі, але мають глибокий зміст та повчальну мету. Потім діти намагалися відтворити у малюнках почуте та прочитане.

«Місто майстрів» - година творчості. Яка залучила конкурсантів до створення прекрасних експонатів для участі у міській виставці у ЦКПР. Активну участь виявили учні 9 класу - Скатов Артем та Горбенко Діана.

Молодші школярі залюбки малюють, тому їм запропоновано прийняти участь в «Академії юного художника».

По п’ятницям бібліотека відкриває двері у релаксаційну зону «Територія творчості». Усі бажаючі можуть завітати та чомусь навчатися, або навчити нас.

Також заплановано до кінця місяця виявити усіх охочих пограти в театрі. Учні, ознайомившись з текстом, самі повинні розподілити ролі та зіграти дію.

В рамках місяця метою є пошук учнів, які складають вірші, та з часом надрукувати невеличку збірку «Я – письменник. Мої перші рядки». Таким чином вже до збірки увійшли вірші двох учнів : Антонова Степана (5 клас) і Горбенко Діана (9 клас).

Доцільно проведення різноманітних майстер – класів, які об’єднують і вимушують конкурувати, допомагати, терпіти і доводити діло до кінця.

«Паперова скульптура» - пап’є-маше.

«Квітка сонця» - обробка шкіри.

Інтегрований урок малювання та бібліотечної години спілкування у 5 класі. Подана ідея була ентузіазмом сприйнята учнями. Коротко подається тема уроку образотворчого мистецтва. Потім пропонується спростувати міф про те, що дівчатка, на відміну від хлопців, можуть робити декілька справ одразу. На дошці написані справи: «мовчати», «малювати» і «слухати». Зачитується оповідання Сухомлинського, малюємо ескізи до твору, обговорюємо текст, коментуємо. Хлопці старалися, як могли, але міф доказано.

У бібліотеці відбулася «Битва Бібліотекарів».

На столах лежать художні книги, аркуші паперу, олівці.

Умови гри:за певний час, якнайбільше разів відкрити книгу на будь-якій сторінці, прочитати абзац і швидко зробити до прочитаного замальовку олівцем. Перемагає той, у кого більше замальовок до прочитаного. Гра розвиває техніку читання та пов’язує сприйняття тексту з уявою та ілюстрацією.

Таким чином : бібліотека і є центром творчого розвитку дитини, сприяє розвитку, соціалізації, самореалізації кожної особистості , яка здатна розвивати цінності громадянського суспільства.

Кiлькiсть переглядiв: 75

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.