ТЕСТ «ВИЯВЛЕННЯ ДОМІНУЮЧОГО МОТИВУ НАВЧАННЯ»

Мета: визначити, що спонукає учня до навчання.

Вік учнів: від 12 років.

Обладнання: роздруковані бланки тесту, олівці чи ручки.

Інструкція: на уроці учням пропонується самостійно виконати завдання за вибором, які різняться за:

- складністю та характером діяльності (творче або репродуктивне);

- практичною або теоретичною спрямованістю пізнавальної діяльності;

- характером виконання завдання (індивідуальне або групове).

Одночасно кожний учень отримує аркуш, в якому позначає позицію щодо причини вибору того або іншого завдання.

1. Бажання себе випробувати.

2. Краще дізнатись про свої можливості з даного предмета.

3. Інтерес до предмета.

4. Бажання якомога більше дізнатись з даної галузі науки.

5. Корисно, знадобиться в, майбутній роботі.

6. Цей предмет і знання з нього необхідні для подальшої освіти.

7. Упевненість в успіху з даного предмету.

8. Легко навчатись.

9. Бажання подолати труднощі.

10. Цікаво спілкуватися з товаришами на уроках з даного предмета.

11. Бажання мати авторитет серед товаришів, оскільки цей предмет престижний у даному колективі.

12. Подобається вчитель.

13. Бажання бути знавцем та освіченою людиною, цікавою для друзів.

14. Бажання бути готовим до самостійного життя.

15. Бажання бути духовно багатим, культурним і корисним для суспільства.

16. Щоб не лаяли батьки, вчителі. Це неприємно.

Обробка отриманих результатів.

Всі названі мотиви навчання (показники) класний керівник роз­поділяє за вісьмома основними напрямами, що дозволяє йому судити про значимість для учня завдань, які він обирає.

Аналіз вибраних мотивів дозволить учителю розподілити учнів на три групи.

Показники

Інтерпретація

Група за мотивацією

5, 14, 15

Самовизначення

І

3,4

Пізнавальні

II

5,6

Вузькопрактичні

II

1,2,9

Саморозвиток

І

12

Спілкування з учителем

III

10

Спілкування з однолітками

III

13

Самоствердження

І

8, 16

Запобігання неприємностей

ІІІ

I група — включає учнів, які сприймають навчання з позиції справжньої необхідності.

IIгрупа — включає учнів, для яких спонукальна сила сьогодення і майбутнього однакова.

IIIгрупа — включає учнів, які сприймають навчання в школі як «тимчасове» життя, що має для них обмежену та вимушену цінність.

Кiлькiсть переглядiв: 1033

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.